Suplementy diety na problemy z koncentracją

Problemy z koncentracją znacznie utrudniają naukę i pracę, a także stanowią utrudnienie we wszystkich innych sytuacjach, które wymagają szybkiego myślenia. Sprawność umysłowa uzależniona jest między innymi od prawidłowego odżywiania, dlatego można poprawić ją dzięki odpowiednim suplementom diety.

man-515518_640

Preparaty poprawiające koncentrację zawierają najczęściej takie składniki jak acetyl l-karnityna, cholina, l-fenyloalanina, wyciąg z miłorzębu japońskiego, dziurawiec, kofeina, hupercyna A, l –glutamina, l-teanina, l-tyrozyna, lecytyna, kwasy tuszowe omega-3 oraz magnez. Pierwsza z tych substancji wspomaga syntezę neurotransmiterów, podobnie jak l-tyrozyna. Działanie l-fenyloalanina polega na zwiększeniu poziomu dopaminy i endorfin, czego skutkiem jest redukcja zmęczenia. Po cholinę warto sięgnąć ze względu na fakt, iż wytwarza ona substancję poprawiającą zdolność zapamiętywania- acetylocholinę. Lecytyna stanowi natomiast źródło choliny. W poprawie krążenia mózgowego pomaga miłorząb, natomiast stężenie poprawiającej nastrój serotoniny możliwe jest dzięki dziurawcowi. Główne zadanie l-teaniny to redukcja stresu. Kofeina pobudza, natomiast l-glutamina poprawia odżywienie mózgu. Magnez wykazuję działanie relaksujące. Hupercyna A zwiększa koncentrację i ułatwia zapamiętywanie. Kwasy omega-3 są konieczne do prawidłowego funkcjonowania układu nerwowego i prawidłowej pracy mózgu.

Jeżeli stosowanie takich suplementów nie przyniesie oczekiwanych efektów, to warto zastanowić się nad tym, co jest przyczyną problemów z koncentracją. W przypadku nadmiernego stresu pomocne będą techniki relaksacyjne.